torsdag, august 24, 2006

Jobb, gamle damer med vesker og en dose Sven o Høiby...

Igjen skal jeg faktisk være seriøs i bloggen min. Gud bedre hvor skal dette ende, men shit au.

I går 23/8-06 skjedde et solid vendepunkt i livet. Ting har ikke vært så lett siden Februar 2003, og det påfølgende året bød på mange smeller, som dessverre har tatt lang tid å bearbeide. Men nok om det, i går fikk jeg jobb, og jeg får faktisk muligheten til å jobbe med det jeg anser for å være en hobby også. :D

Exit buss/trikk/tog = da sjekker vi håndveska damer...

Jeg reiser naturlig nok mye med kollektiv transport, ettersom jeg ikke har førerkort. Det jeg har bitt meg merke til er at eldre damer på død og liv må stoppe 1 skritt utenfor døra på trikken/bussen/toget for å rote i håndveska si. Her snakker vi ikke en smekker liten veske som de yngre kvinnene bruker på byen, men atomkoffert size. Så her må man være obs, ellers risikerer man tråkke ned en gammel dame, og hennes neste stopp blir legevakta for en runde med gips og smertestillende..

Sven O Høiby - en underlig skrue, som burde beskyttes mot seg selv...

Like greit å krype til korset umiddelbart - JA jeg leser sladreblader ala Se & Hør, Her & Nå osv. Dog blir jeg en smule forundret da jeg i Se & Hør for 1-2 uker siden leser at stakkars Sven er så skrall i helsa at han ikke kan overvære sin sønn's bryllup, dette brettes da utover flere sider. Han orker såvidt og stå opp fra senga stakkars. Så i denne uken's sladreblader står jaggu samme mann, full av vigør, sprell levende og frisk som en fole med følgende beskjed - Sputnik og Sven O skal spille i bryllupet til eks-kona og eks-stripperen til Sven O. Altså Sven O - er du for sjuk til å overvære din sønn's bryllup hvilket jeg anser for å være noget mer aktuellt, så bretter du deg ikke ut i sladrebladene for å være klovn i din eks kone's bryllup. Greit nok at sladrebladene betaler godt for og få slike oppsiktsvekkende nyheter på trykk, men litt sunn fornuft kan vel presses inn mellom halvliter 2 og 3 på pub'n?